De eerste eenzame dagen - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Arjen en Erik - WaarBenJij.nu De eerste eenzame dagen - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Arjen en Erik - WaarBenJij.nu

De eerste eenzame dagen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Erik

20 Januari 2015 | Colombia, Cartagena

Daar gaan we dan. Nu is het officieel. Net zoals je als mens niet officieel bestaat zonder Facebook, kan je niet gaan backpacken zonder een Waarbenjij.nu bij te houden natuurlijk. Dus dan moet het maar..

De komende maanden zullen wij proberen jullie up-to-date te houden van onze bevindingen tijdens onze rit door Zuid-Amerika die een paar dagen geleden is begonnen in Cartagena, in het noorden van Colombia. In ongeveer 2,5 maand tijd is het plan om de hoogtepunten van Colombia, Ecuador en Peru te gaan beleven, voordat voor ons beide het echte leven als vers afgestudeerde waterbouwkundigen gaat beginnen. Voor het Noord-Hollandse gedeelte van ons tweetal is dit kennelijk niet genoeg, aangezien hij waarschijnlijk hierna nog doorreist, maar meer hierover later.

Misschien hebben jullie het al gemerkt aan het gebrek aan Zaans accent, maar Arjen is er op het moment nog niet bij. Die vond het op een of andere manier leuker om met de familie naar Costa Rica te gaan ofzoiets. Gelukkig wilde hij niet té veel missen en kan ik hem daarom komende zaterdag op het vliegveld hier verwachten.

Afgelopen zondag was dus zwaar voor mij. 17 uur vliegen bracht me via Frankfurt en Bogota op het kleine vliegveld van Cartagena aan de Caribische Zee. Helaas had men begage pas de ochtend erna door dat ik daar moest zijn. Zo kwam ik er op de harde manier achter dat de kleding die ik in Nederland aantrok, niet erg geschikt is voor de tropische kuststad. Het hostel waar ik de komende week nog zal verblijven staat midden in het oude centrum van Cartagena, wat in zijn geheel VN cultureel werelderfgoed is. De reden hiervoor kunnen jullie misschien op de foto’s zien, maar dit centrum is echt prachtig en de muren eromheen zijn nog helemaal intact. Niet dat je het qua hitte overleeft om een heel rondje om de stad te lopen, maar dat is weer een ander verhaal.

De twee dagen die ik tot nu toe hier heb doorbegracht, waren vooral gevuld met een zelfverzonnen route door de stad en een populair bezoekje aan Playa Blanca, wat het mooiste strand van Colombia zou moeten zijn. Het probleem is alleen dat als een hoop mensen dit gaan denken, het strand er niet mooier op wordt. Maar het zag er alsnog erg goed uit en het is een lekker idee om half januari in de felblauwe Caribische Zee te liggen. Ik voorspel dat dit nog wel vaker gaat gebeuren voordat Arjen hier aankomt. Ook kan ik de komende dagen goed wennen aan het backpackers-bestaan, wat altijd een ervaring op zich is. Arjen, je hangmat hangt klaar hoor!

  • 22 Januari 2015 - 18:02

    Carmen:

    Hoi Erik
    Leuk geschreven weer, blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Fijn dat de vlucht goed gegaan is, nog maar niet denken aan de terugreis die is nog wat langer ;-(
    Maar eerst lekker even een tijdje reizen. Veel plezier en geniet van het mooie Cartagena want als ik de foto's zo bekijk heeft Eveline geen woord teveel gezegd.

  • 26 Januari 2015 - 11:14

    Burg:

    Lekker man! Ziet er goed uit! Doe mij ook maaar zo'n playa met 30 graden.

    Gr. Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen en Erik

Twee afgestudeerden die nog één goede reis willen maken voor het echte leven gaat beginnen.

Actief sinds 17 Jan. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5757

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Rondje Zuid-amerika

Landen bezocht: